top of page
Search
  • Writer's pictureasroon Ahan

چگومه میلگرد را در بنا آرماتوبندی می کنند؟

چگومه میلگرد را در بنا آرماتوبندی می کنند؟


https://www.asroon.ir/suppliers/detail/default.aspx?title=%D9%86%D9%88%D8%A2%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A2%DB%8C%D8%AF%D8%A7-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9&id=49 گنجاندن میله های تقویت کننده ( ( میلگرد ( ) در بتن روشی است که استحکام طولانی زمان را به بتن را داده و در ساخت اساس ها , دیوارها , استخرها , ساختمان ها و بقیه بنا ها استفاده می شود . فشرده سازی بتن به خیر انجام می شود , بتن سوای میلگرد ذیل فشار و پیچ خوردگی کارایی کمتری خواهد داشت . بنا هایی نظیر اساس ها یا این که دیوارها می بایست از فشارهای چندگانه جانبی و افقی , فشرده سازی و پیچ خوردگی به کارگیری نمایند . میلگرد به خیر با بتن عمل می نماید . چون این مواد در هنگام تغییر و تحول رتبه حرارت منبسط میگردند و با به عبارتی میزان منقبض می گردند . مهندسان عمران , تعداد میله های تقویتی موردنیاز در یک مبنا مختص یا این که بقیه بنا های بتونی را به همراه صورت , میزان و الگوی میلگرد نصب شده محاسبه می نمایند . میلگرد در یک الگوی پباده سازی شده در بتن تهیه شده‌است تا اتصال آن با بتن صورت پذیرد . چرا میلگرد ( Rebar ) را در بتن قرار می دهند؟


امروزه بتن احتمالاً پرکاربردترین مصالح ساختمانی است که بوسیله بشر تاسیس شده است .

بعضا از بنا های بتونی تشکیل‌شده در طول امپراتوری روم هنوز نیز روز جاری ایستاده و پابرجا می‌باشند . بتن سفت و بادوام است چون از پایداری زیاد بالایی برخوردار است . اما کلیه ما می‌دانیم که بتن میتواند شکسته و از نیز جدا شود . ادله این است که بتن از پایداری کششی بسیار ضعیفی برخوردار است .

استحکام کششی نیرویی است که برای جدا کردن چیزی تا زمان شکسته شدن لازم است . زمانی میلگرد فولادی به بتن بیشتر شد , میتوانیم یک مصالح ساختمانی ئاشته باشیم که از نگاه فشرده سازی و پایداری کششی مضاعف بالا باشد .

میلگرد با توجه به توان همت آن رتبه بندی می شود . استحکام کارایی میلگرد نیرویی است که برای تغییر‌و تحول صورت یا این که خمش همیشگی آن لازم است . با هر نیرویی کمتر از آن , میلگرد به حالت اول خویش گشوده خواهد گشت .

این تفاوت فی مابین عملکرد و استحکام کششی به‌این معنی است که میلگرد از خواص انعطاف پذیری خاصی برخوردار است . در‌صورتی‌که نیرویی میلگرد سکو 60 را خم نماید , 30000 پوند نیرو برای هر اینچ مربع دیگر اضطراری است تا آن را از نیز جدا نماید . فکر کنید که هنگام پباده سازی ساختمان در منطقه زمین‌لرزه زده میتواند چقدر دارای اهمیت است . صرفا تصور کنید - بتون دارای سلاح فلزی که روز جاری می ریزید ممکن است 2000 سال از قدمت آن گذشته باشد و مقاوم بماند! https://www.asroon.ir/suppliers/detail/default.aspx?title=%D9%86%D8%A7%D8%A8-%D8%AA%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%B2&id=18 ابزاری که برای نصب میلگرد به کارگیری می شود؟


سه عملیات در برش , خم شدن و گره تناول کردن میلگرد نقش دارااست . قطر میلگردهای تقویت شده در بتن آرمه قادر است از 6 تا 42 میلی متر باشد . در سود دکان آسرون , طیف وسیعی از امکانات برش , خم و اتصال را برای کار با میلگرد داراست که قادر است بتن آرمه ها برای بنا شما آماده نماید و به محل ساخت بنا حمل نماید تا شما ترقی بهتری در اجرای پروژه داشته باشید .

ایمنی هنگام نصب میلگرد حمل میلگرد در پروژه ها خطرناک است . برای دوری از صدمه , انتهای میلگرد بایستی با درپوش های پلاستیکی پوشانده شود تا از زخم بینی خودداری شود .

نصب و راه‌اندازی بتن کمپانی آسرون سوابق عمل گرانی در قضیه فعالیت با مهندسین عمران و پباده سازی برای نصب اسکله ها , پدهای بتونی و بقیه بنا های اتوبار در خصوصیات ساختمان های مسکونی و تجاری داریم . برای کسب داده ها بیشتر در باب سرویس ها ما با ما تماس حاصل نمایید و مشورت تخصصی اخذ کنید . https://www.asroon.ir/suppliers/detail/شرکت-لوله-های-دقیق-کاوه-ایرانیان/61/view/ ابزاری که برای نصب میلگرد استفاده می شود؟



سه عملیات در برش، خم شدن و گره خوردن میلگرد نقش دارد. قطر میلگردهای تقویت شده در بتن آرمه می تواند از 6 تا 42 میلی متر باشد. در نتیجه فروشگاه آسرون، طیف وسیعی از تجهیزات برش ، خم و اتصال را برای کار با میلگرد دارد که می تواند بتن آرمه ها برای سازه شما آماده کند و به محل ساخت سازه حمل کند تا شما پیشرفت بهتری در اجرای پروژه داشته باشید.

ایمنی هنگام نصب میلگرد

حمل میلگرد در پروژه ها خطرناک است. برای جلوگیری از صدمه، انتهای میلگرد باید با درپوش های پلاستیکی پوشانده شود تا از زخم بینی جلوگیری شود.

نصب و راه اندازی بتن

شرکت آسرون سابقه کار گرانی در زمینه کار با مهندسین عمران و طراحی برای نصب اسکله ها، پدهای بتونی و سایر سازه های باربری در خصوصیات ساختمان های مسکونی و تجاری داریم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ما با ما تماس بگیرید و مشاوره تخصصی دریافت کنید.

2 views0 comments
bottom of page