top of page
Search
  • Writer's pictureasroon Ahan

کاربردهای ناودانی اروپایی: قیمت ناودانی


آشنایی با ناودانی و خصوصیات فنی آن

مطلب قبلی سایت : یکی دیگر از پروفیل های پر کاربرد در صنعت ساختمان , ناودانی می‌باشد . این دسته پروفیل با مرحله دوران شناخته می شود . ناودانی دارنده کاربرد متعددی در صنعت هست که می توان کاربرد در ساخت قاب و اساس های مورد به کارگیری کاربرد در ساخت , تشکیلات دریایی , ترمیم بناهای معماری , چارچوب , در خودرو آلات , اسکلت کامیون بادبندهای ساختمانی , کاربرد در تیر و ستون های ساختمانی , ساخت خرپاها و . . . اشاره کرد .


معمولاً ناودانی به حالت شاخه ای و بعضاً به صورت برش خورده در قطعات کوچک که گل میخ نامیده می شود , عرضه می‌گردد . ناودانی ها دارنده دو مشخصه ارتفاع بال و پر و ضخامت بال و پر می‌باشند که در واقع هر مورد از مرحله بازه های عمود بر نیز را پر و بال می نامند

و براساس ارتفاع بال و پر و ضخامت و بر حسب میلیمتر طبقه بندی می‌شوند .

غالبا از ناودانی با بالهای موازی نیز در ساختمان سازی به کارگیری میشود البته مدل بال و پر غیرموازی و یا این که مخروطی هم موجود هست که کاربردهای مختص خویش را دارا میباشد . فرایند ایجاد ناودانی ها در پیشین به صورت پرسی بوده , بدین صورت که یک ورق فولادی از پهنا ورق دوبار خم شده و به صورت عمود برهم , تشکیل ناودانی می اعطا کرد اما اکنون به صورت درجا ( فابریک ) از به عبارتی ابتدا به حالت ناودانی ساخت می شود . در صورت ذیل جزئیات مرتبط با نبشی نشان داده شده‌است .

شیوه محاسبه وزن ناودانی

دکان اینترنتی آهن پخش تامین کننده ای قابل اطمینان برای گونه های ناودانی پر و بال شیب دار کیفیت بالا و خاصیت مکانیکی خوب در سایزهای متعدد و با تلرانس های زیاد ظریف است . ناودانی های ایجاد شده در‌این این موسسه بر طبق استانداردهای ملی و در بین المللی کاربردهای بخش اعظمی دراسازه های فلزی صنعتی و ساختمانی دارا‌هستند . استانداردهای جاهلیت یکی‌از مهم‌ترین فاکتورها و لازمات یک خواهش می‌باشد .




دکان اینترنتی آهن پخش بر طبق استاندارد ملی شماره 1 - 4477 ساخت می کند که‌این استاندارد در بر گیرنده استاندارد اروپایی DIN EN 1026 - 1 : 2009 برای ناودانی های سنگین وزن و استاندارد روسی GOST 8240 : 1997 برای ناودانی های سبک است .

بها ناودانی

ارزش نادوانی در لیست تحت از شایسته ترین برندها و کارخانه‌های تولیدی قابل بازدید است . بعضا از کارخانه‌های خالق دارای اعتبار به شرح تحت می باشند :


البرز غرب , فایکو , ناب تبریز , فولاد تهران , شکفته , نورد یاوران زنجان , مگا استیل , آریان فولاد , ذوب آهن , دهشیر و نورد سجاد .


به طور کلی ناودانی‌ها به سه صورت اروپایی , نیز وزن اروپایی و ساختمانی وجود دارا‌هستند .


گونه های ناودانی از نگاه وزن به شرح پایین است :


به ناودانی اروپایی و نیز وزن اروپایی , ناودانی سنگین وزن میگویند .

ناودانی ساختمانی میتواند سبک و سنگین وزن باشد , ولی به طور کلی از دو مدل بالا سبک‌تر است .

گونه های ناودانی از دید ارتفاع عبارتند از :


دو ارتفاع 6 و 12 متری .

ارتفاع ناودانی همینطور میتواند دربین 6 و 12 متر یا این که از 6 متر کمتر باشد , که به آن ناودانی نرمال می گویند .

کاربردهای ناودانی به شرح ذیل است :




ناودانی به عاملی صورت هندسی خاصی که داراست به صورت گسترده در تولید فریم و پایه‌ها مورد به کارگیری قرار می گیرد و برای پروژه‌های ساختمانی , ساختار ایده‌آلی را آماده می‌نماید . به دلیل کاربرد گسترده‌ این پروفیل در اجرای خرپاها و بادبندها , تعیین پروفیل مطلوب اهمیت بالایی در پباده سازی سازه‌ها دارااست .


در لیست ارزش ناودانی تحت اطلاعاتی از قبیل سایز , مارک , ارتفاع شاخه , محل بارگیری و ساعت و مورخ آخری نو کردن ارائه و عرضه شده‌است .

959

یکی دیگر از پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی که قصد معرفی آن را داریم ناودانی است . در صنعت ساختمان‌سازی برای ساخت کادر و پایه‌ها نیاز مهم به آن احساس میشود . ناودانی یک پروفیل صنعتی و ساختمانی است که مقاطع آن گشوده است . به عبارت دیگر پروفیلی با مقاطع فولادی است . ناودانی از نورد بیلت ساخته می‌گردد ( مال این بیلت‌ها از گونه فولاد کربنی هستند . ) این پروفیل از نگاه صورت مشابه U انگلیسی است . مرحله برهه زمانی این متاع فولادی از یک جان به صورت افقی و دو پر و بال به صورت عمودی ساخته شده شده‌است . دقت داشته باشید که زاویه‌های داخلی دوران پروفیل وضعیت گردی داراست .


مجموعه‌ی آهن آنلاین اشکال ناودانی را در سایزها و کارخانه‌های متفاوت عرضه می‌کند . شما می توانید برای اطلاع از ارزش ناودانی سبک و ارزش ناودانی سنگین وزن به لیست ارزش این جنس مراجعه نمایید .


درین مقاله به بررسی موردها زیرمی‌پردازیم :


روش‌های ساخت ناودانی , گونه های ناودانی , کاربردهای ناودانی , استانداردهای در لحاظ گرفته شده برای ناودانی , ناودانی سبک و سنگین وزن , ناودانی اروپایی , کاربردهای ناودانی اروپایی .


بیشتر بخوانید : پروفیل ; گونه های , کاربردها و پروسه ایجاد


سرتیترها

روش‌های ساخت ناودانی

اشکال ناودانی

کاربردهای ناودانی

استانداردهای در لحاظ گرفته شده برای ناودانی

ناودانی سبک و ناودانی سنگین وزن

ناودانی اروپایی

کاربردهای ناودانی اروپایی

روش‌های ایجاد ناودانی

ناودانی‌ها به دو صورت ایجاد می گردد . ۱ - روش پرسی , در‌این روش از ورق فولادی به کارگیری می نمایند پس می‌توان این جور اعلام کرد که ماهیت آن از ورقه‌های فولادی است . دستگاهی به اسم رول فرمینگ صورت آخری این جور پروفیل را معین می نماید ( بوسیله پرس به طریق ناودانی در میاید ) . ۲ - روش فابریک از به عبارتی مرحله‌ی ابتدایی ساخت به صورت ناودانی بیرون می‌گردد و به دو صورت ناودانی نورد سرد و ناودانی نورد گرم دسته‌بندی میگردد .



گونه های ناودانی

ناودانی‌ها به دو صورت ساخت میگردند , ۱ - ناودانی معمولی : ناودانی‌های ساختمانی و صنعتی هر دو از ورق گرم ساخت میشوند . ولی جور گالوانیزه کردن آن براساس نیازهای زیادی که موجود هست به دو صورت گرم و سرد صورت قبول میکند . ناودانی‌های بی آلایش در پنج سایز ایجاد می‌گردد ( ۸ , ۱۰ , ۱۲ , ۱۴ , ۱۶ ) . طول در لحاظ گرفته شده برای این ناودانی‌ها از ۳۰ میلی‌متر آغاز میگردد و می تواند تا طول ۴۰۰ میلی‌متری هم ادامه داشته باشد , بسته به نیاز به صورت متغییر مورد به کارگیری قرار می گیرند . از این جور بیشتر در ساخت پل‌های باربر استعمال می نمایند . ۲ - ناودانی مشبک : این ناودانی هم نظیر ناودانی معمولی بسته به نیاز از ورق‌های گالوانیزه شده ساخته میشوند ( به دو صورت گرم و سرد ) . از این مدل بیشتر در ساختمان‌های سبک فولادی , قفسه‌های فولادی و … استعمال می‌کنند .


ناودانی ; گونه های , کاربردها , استانداردها و روند ساخت

ناودانی بی آلایش


کاربردهای ناودانی

بایستی اعتنا داشته باشید که ناودانی‌ها از لحاظ کاربرد به دو صورت U و C تعریف شده‌اند . ناودانی‌ها صورت ظاهری خاصی دارا‌هستند همین دستور منجر شده تا از آن ها تحت عنوان ساختار برتر در پروژه‌های ساخت‌و ساز استعمال کنند و به مراد اساس و کادر مورد به کار گیری قرار گیرند . در ذیل تنی چند از کاربردهای این فرآورده فولادی را به تفکیک ابلاغ می کنیم .


چارچوب

تشکیلات دریایی

امکانات ساخت‌وساز

اسکلت کامیون

خودرو آلات

و…

959

استانداردهای در لحاظ گرفته شده برای ناودانی

همان‌طور که در بخش کاربردهای ناودانی ابلاغ کردیم , این کالا فولادی از حیث کاربرد به دو صورت U و C تعریف شده‌است به همین علت دو استاندارد UPE و UPN را در حیث گرفته‌اند . البته تفاوت این دو استاندارد در بال‌های به عمل رفته شده در هریک از این دو مورد می باشد . استاندارد UPE بال‌های موازی دارااست و برای ناودانی C اختصاص پیدا نموده است در حالی که استاندارد UPN بال‌های مخروطی صورت داراست و برای ناودانی‌ U مورد به کار گیری قرار میگیرد . این دو استاندارد در باطن مرز و بوم مورد به کارگیری قرار می گیرد بایستی اعتنا داشته باشید که استانداردهای متمایز در کشورهای دیگر مورد علاقه قرار داده می‌گردد که ما در‌این نصیب به دو مورد از آن اشاره مینماییم . استاندارد فرانسه NF A 45 - 255 و استاندارد در حیث گرفته شده برای ناودانی که در قبال خوردگی مقاوم میباشد DIN EN ISO 12944 - 3


ناودانی سبک و ناودانی سنگین وزن

در حالتی که شما به‌این کالا نیاز پیدا کردید برای این که بتوانید گزینش دقیق‌تری را داشته باشید گذشته از خریداری می بایست مواقعی را مورد علاقه قرار دهید از جمله این که , ناودانی سبک نیاز شما‌را رفع میکند یا این که سنگین وزن . با داشتن اطلاع دراین مورد میتوانید فرآورده مورد‌علاقه خویش را انتخاب کنید . کارخانه‌های درون میهن ناودانی را می کنند . به صورت همگانی به صورت سبک ساخت می شوند . ناودانی سبک یعنی ناودانی که وزن آن از وزن تعریف شده در جدول استاندارد اشتال کمتر میباشد . به عبارت ساده‌تر بعدها و وزن این کالا با اندازه‌های ثبت شده در جدول مهندسی محاسباتی تطابقی ندارد . غالبا از میزان استاندارد در حیث گرفته شده کمتر است به همین دلیل به آن ناودانی سبک می گویند . ناودانی سنگین وزن از حیث وزن و بعد ها تعریف شده به طور کامل با جدول اشتال برابر هست . همان این کالا براساس اندازه‌های ثبت شده در جدول محاسباتی ایجاد می‌شود . این فرآورده فولادی در تنی چند از کارخانه‌های داخلی مرز و بوم همینطور در بعضا از کشورهای اروپایی ساخت میگردد . از ابزارهای دوچندان ظریف که مورد استفاده‌ی طراحان , محاسبه‌گران و مهندسان ساختمانی قرار میگیرد جدول اشتال تولیدات فولادی می باشد . به کارگیری از این جدول استاندارد منجر شده تا در محاسبات صرفه‌جویی شود , همینطور زمان محاسبات هم کاهش یابد . پس در یک ابلاغ کلی میتوانیم این مدل ابلاغ کنیم که ناودانی سبک و سنگین وزن در بعد ها , وزن استانداردهای رعایت شده در طول ایجاد , الگوی اشتال , ارزش و کاربرد متاع با یکدیگر تفاوت دارا هستند . ارزش در حیث گرفته شده برای ناودانی سبک و سنگین وزن هم براساس معیارهایی نظیر وزن , سایز و … معقول میشود . کارخانه‌هایی نظیر شکفته , فایکو , ناب و … هر دو جور این مال را ایجاد میکنند .


ناودانی اروپایی

به‌این مدل UNP می گویند . این گونه ناودانی در مقایسه با بقیه ناودانی‌های جان دار در بازار وزن سنگین‌تری را داراست . کاربرد این ناودانی‌ها اکثرا در پروژه‌های صنعتی و بزرگ است . بدین این داستان دقت داشته باشید که‌این جور ضخامت بیشتری دارااست همین فرمان باعث شده تا نسبت به بقیه نوع‌ها وزن بیشتری داشته باشد ( پس سنگین‌تر است ) .



کاربردهای ناودانی اروپایی

به عبارتی ‌گونه که در نصیب بالا اشاره نمودیم این دسته به دلیل دارا بودن وزن سنگین وزن در پروژه‌های خاصی مورد به کارگیری قرار می گیرد که به بعضی از این مورد ها اشاره مینماییم :


به حالت جفت یا این که تکی در باد بندها

به صورت دوبل و یا این که تکی در تیرها

به طریق قوطی یا این که جفت در ستون‌ها

همینطور برای ساخت خرپاها به حالت جفت

مورد ها فوق درباره‌ی ایجاد ناودانی و کاربردهای آن است . درصورتی که در این مورد اطلاعاتی دارید , میتوانید آن را از روش کامنت با ما و دیگر دوستان خوب به اش

3 views0 comments
bottom of page